Sunday, November 6, 2011

Hello people

lamanya tak update blog.rindu rasa..
selama aku tak update apa-apa ni banyak peristiwa yang berlaku..

kadang-kadang rasa bertuah.
kadang-kadang rasa hina dimata orang.
kadang-kadang rasa tak berguna pada sesiapa.
kenapa banyak sangat kadang-kadang tu?
ini yang aku nak tulis isi hati sendiri..

day by day,i'm getting old.
and i'm still studying..
tapi tak apa.cita-cita tu penting. 
banyak dugaan yang aku dah lalui.
sakit,perit,manis,suka,duka,tawa..
itu semua ada.

kalau dulu aku pernah gembira selalu.
tapi sekarang tak lagi macam tu.
kalau dulu hidup aku ceria sangat.
tapi sekarang,mana pergi ceria tu?
kalau dulu aku penuh dengan gelak tawa.
tapi sekarang,banyak menangis.kenapa???

family,kawan-kawan dan teman istimewa.
dorang ni lah yang selalu ada dengan aku.
tapi bukannya selalu,sekali sekala je.
sebab dorang tak tau apa yang ada dalam hati aku.

nak cakap pasal kasih sayang.
ini benda yang paling leceh dalam hidup aku.
sebab selalunya aku akan jadi orang yang lebih menyayangi daripada disayangi.
sebab tu lah lelaki selalu tinggalkan aku.
orang tak tau hati aku lembut macam kapas.
tak setabah yang dulu.
makin hari makin lemah.
kenapa?
sebab aku kena mengalah,bagi masa kat orang untuk betulkan hidup dorang sendiri.
tapi aku... hanya mampu menahan sakit hati,air mata,sedih.
kalau dulu aku boleh buat apa saja sorang-sorang,
tapi sekarang,semuanya tak boleh.
semakin hari semakin putus asa..

andai kata aku penyebab atau penghalang cinta sesiapa,tak kira sekarang atau sebelum ni.
maaf dipinta.
bukan kehendak aku.tapi sudah takdir..
aku cuba menjadi insan yang sempurna.
tapi tak sesempurna yang anda mahukan.
sebab aku tak cantik,tak pandai,tak sempurna akhlak.
maaf sekali lagi.

cuma satu saja yang aku ingin sampaikan.
jika ada yang mengguris hati aku memohon ampun dan maaf.
jika aku hadir ketika anda sedang berduka,bukan permintaanku.
jika aku tidak memberi layanan yang baik dan istimewa ampunilah aku.
jika aku tak mempunyai harta yang banyak,maaf kerana aku bukan orang berada.
jika aku tidak secatik gadis lain,berilah aku peluang untuk cantik dimata anda.
jika aku tak baik akhlak,berilah aku peluang untuk memperbetulkan diri sendiri.

walaupon banyak keburukan dalam diri sendiri aku tetap berpegang dengan satu prinsip.
selagi aku masih hidup,anda akan sentiasa menjadi yang pertama dan yang terakhir dalam hati aku. 



No comments:

Post a Comment